środa, 4 grudnia 2013

Duety kosmetyczne: Tołpa:botanic, gardenia tahitańska. Szampon + odżywka/maska

Z początku chciałam zrobić osobny wpis o szamponie i odżywce, ale później uznałam, że skoro szampon i maska są z założenia producenta duetem, można je opisać razem. Jednocześnie liczę, że nie będzie to ostatni duet na tym blogu.

Szampon nawilżający, zwiększający objętość:
Kupiłam go z ciekawości. Wiele słyszałam o Tołpie, w koszyku miałam żel do twarzy, więc dorzuciłam szampon. Nie wiem, czy można dostać duże opakowanie, ja widziałam na w Rossmannie, oraz na stronie tylko wersję mini, za ok 8 zł. Stwierdziłam zatem, że taka podróżna wersja będzie idealna do testów. 
Nie powiem, opis na opakowaniu w ogromnym stopniu zachęcił mnie do wypróbowania produktu.

Co obiecują na opakowaniu i dla kogo jest przeznaczony:
nawilża i zwiększa witalność włosów
hypoalergiczny
włosy: cienkie i delikatne
skóra głowy: wrażliwa, normalna i sucha
botaniczne składniki: gardenia tahitańska,owoce drzewa shikakai, pszenica
0% alergenów, barwników, SLS-u, PEG-ów, silikonów, parabenów i donorów formaldehydu.

Skład szamponu powoduje, że praktycznie w ogóle się nie pieni. Przynajmniej w porównaniu z innymi szamponami, których używałam. Podobne odczucie miałam z szamponem z Alterry, porównując go z innymi drogeryjnymi szamponami, a teraz stwierdzam, że jednak pieni się mocno;) Niestety z tego powodu nadaje się raczej do mycia samej skóry głowy jeśli chcemy odświeżyć włosy, nie zaś wyszorować z kurzu, olejów, odżywek b/s itd. Jako, że nie wytwarza dużej ilości piany, nie umyjemy nią włosów, musimy nabrać kolejną porcję szamponu. Dla mnie, posiadaczki grubych, gęstych i za pośladki włosów jest zupełnie nieekonomiczne. Szczególnie, że szampon najtańszy nie jest.

Używam go zbyt sporadycznie, żeby stwierdzić, czy nawilża włosy. Jednakże efekt zwiększania objętości jest. Nie zrobił mi nagle ogromnego tapira, ale włosy miała odbite od skóry, lekkie. Odżywki nigdy nie nakładam przy skalpie, więc szampon działał solo;) 

Wiem już, że jak mi się skończy, kupię kolejny. Małe opakowanie jest idealne na wyjazdy, na których mało kto bawi się w nakładanie masek, olejów, czy inne odżywcze szaleństwa, a włosy myć trzeba.

Odżywka-maska:
Dokupiłam do kompletu, żeby sprawdzić jak działa cały zestaw zwiększający objętość i niestety zawiodłam się.

Od producenta:
Składniki botaniczne:gardenia tahitańska, burak, pszenica
0% alergenów, sztucznych barwników, SLS-u, PEG-ów, silikonów, oleju parafinowego, parabenów i donorów formaldehydu.
Reszta bez zmian względem szamponu.

Niestety, ta odzywka, czy też maska (w zależności od czasu trzymania jej na włosach) zawiodła mnie niezmiernie. Jedno mini opakowanie (30 ml) ledwie starcza na moje włosy, do tego cena- ok 7 zł. Z pewnością nie jest to produkt do używania na co dzień. 

Jeżeli zaś chodzi o działanie- bez rewelacji. Nałożyłam na włosy, umyte wcześniej szamponem, zawinęłam się jak kurczak, czekałam, spłukałam i nic. Nie oczekuję od pierwszego użycia spektakularnych efektów. Nie ma się co czarować. Ale 'coś' mogłoby być. Miałam wrażenie, że nałożyłam po prostu ekspresową odżywkę, a nie siedziałam w rękawie do pieczenia trochę czasu. 

Chętnie spróbowałabym, jak działa przy częstym używaniu, ale cena odstrasza. Policzyłam na szybko i wyszło mi, że gdybym chciała używac jej przy każdym myciu, kosztowałaby mnie ponad 60 zł miesięcznie. 

Podsumowanie duetu:
+ skład!!
+ producent w opisie uwzględnił nie tylko rodzaj włosów, ale i skóry głowy. Dla mnie na plus i to ogromny

+/- jako duet, bez rewelacji, polecam jednak jako zestaw na wyjazdy
+/- lekko apteczny zapach, który nie każdemu podpasuje

- cena
- dostępność, brak dużego opakowania
- wydajność.

Musicie mi wybaczyć brak zdjęcia, wyszły fatalnie, a zrobiło się za późno na powtórkę..

2 komentarze:

  1. Pisz więcej i więcej, bo moje włosy potrzebują inspiracji w pielęgnacji, więc ominowałam Ciebie do nagrody Liebster Blog http://altarofdoom.blogspot.com/2013/12/liebster-blog-award-vol3.html :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się pisać;) Mam jeszcze sporo do napisania nie tylko o włosach;)

      Usuń

Obserwatorzy